21-ÖBÜR TÜRLÜSÜNÜ DENEYİN


RDx tipi keserler AVx tipi keserlere çok benzerler. Bağışlayıp bağışlamamaya karar vermeden önce düşüneceğiniz şey şu olmalıdır: Hangi rakip el tutabilecektir?
Biraz geriye gidelim. Doğunun valeyi oynaması A 1O'un Batıda ol­duğunu gösterir. (Eşdeğer yüksek kâğıtları olmadıkça Doğu üçüncü oyuncu olarak büyük oynar). Onun için vale hem ası hem de onluyu inkâr eder.
İlk eli alırsanız, Batı A10 ile üstünüzde oturacaktır. Demek ki tehlikeli rakip DOĞU'dur. Kalan kör onörünüzü ezdirebilecck olan odur.
Ne var ki, bu elde dokuz löveyi bulmak için pike girmeniz gerekir ve pik empasını da Batıya doğru yapacaksınız, yani empas tutmazsa eli Batı kazanacaktır. Batı  ise ikinci bir kör dönerek size zarar ve­remez, çünkü ondan gelecek köre karşı ikinci bir keseriniz vardır.
Onun için ilk eli RUA'yla almanız, trefl valesiyle yere geçmeniz ve pik damını oynamanız gerekir. Batı ruayla alırsa, dokuz eliniz var­dın Üç pik, dört trefl, bir kör ve bir karo. Pik  Ruası Doğuda tek, ikili veya üçlü ise on eliniz, dörtlü ise yine dokuz eliniz vardır.
ALTIN KURALLAR ;
1.                   RD KOMBİNEZONU İLE, İLK EMPASI SOLUNUZDAKİ RA­KİBE DOĞRU YAPACAKSANIZ, İLK ELİ ALIN. YOK EĞER EMPASI SAĞINIZDAKİ RAKİBE DOĞRU YAPACAKSANIZ, BAĞIŞLAYIN!
2.                   RD İLE İLK ELİ ALMAYA KARAR VERİRSENİZ, VALEYİ RU­AYLA ALIN, DAMLA DEĞİL. RUAYLA ALIRSANIZ, SO­LUNUZDAKİ RAKİP DAMIN KİMDE OLDUĞUNU BİLEMEZ. HAL­BUKİ DAMLA ALIRSANIZ SOLDAKİ RAKİBİNİZ RUANIN SİZDE OLDUĞUNU ANLAR.


Hiç yorum yok: