RDx tipi keserler AVx
tipi keserlere çok benzerler. Bağışlayıp bağışlamamaya karar vermeden önce
düşüneceğiniz şey şu olmalıdır: Hangi rakip el tutabilecektir?
Biraz geriye gidelim.
Doğunun valeyi oynaması A 1O'un Batıda olduğunu gösterir. (Eşdeğer yüksek
kâğıtları olmadıkça Doğu üçüncü oyuncu olarak büyük oynar). Onun için vale hem
ası hem de onluyu inkâr eder.
İlk eli alırsanız, Batı
A10 ile üstünüzde oturacaktır. Demek ki tehlikeli rakip DOĞU'dur. Kalan kör
onörünüzü ezdirebilecck olan odur.
Ne var ki, bu elde dokuz
löveyi bulmak için pike girmeniz gerekir ve pik empasını da Batıya doğru
yapacaksınız, yani empas tutmazsa eli Batı kazanacaktır. Batı ise ikinci bir kör dönerek size zarar veremez,
çünkü ondan gelecek köre karşı ikinci bir keseriniz vardır.
Onun için ilk eli RUA'yla
almanız, trefl valesiyle yere geçmeniz ve pik damını oynamanız gerekir. Batı
ruayla alırsa, dokuz eliniz vardın Üç pik, dört trefl, bir kör ve bir karo.
Pik Ruası Doğuda tek, ikili veya üçlü ise
on eliniz, dörtlü ise yine dokuz eliniz vardır.
ALTIN KURALLAR ;
1.
RD
KOMBİNEZONU İLE, İLK EMPASI SOLUNUZDAKİ RAKİBE DOĞRU YAPACAKSANIZ, İLK ELİ ALIN.
YOK EĞER EMPASI SAĞINIZDAKİ RAKİBE DOĞRU YAPACAKSANIZ, BAĞIŞLAYIN!
2.
RD İLE İLK
ELİ ALMAYA KARAR VERİRSENİZ, VALEYİ RUAYLA ALIN, DAMLA DEĞİL. RUAYLA
ALIRSANIZ, SOLUNUZDAKİ RAKİP DAMIN KİMDE OLDUĞUNU BİLEMEZ. HALBUKİ DAMLA
ALIRSANIZ SOLDAKİ RAKİBİNİZ RUANIN SİZDE OLDUĞUNU ANLAR.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder